Jak włączyć możliwość wybierania paczkomatów w sklepie internetowym

Jak zintegrować paczkomaty w sklepie internetowym

Niestety piszę to w czasie koronawirusa. Nie jest to dobry czas dla małych przedsiębiorstw, często dla dużych również nie. Wiele z nas przenosi swoje biznesy do internetu, próbując szybko pojawić się w Google, pokazać swoim klientom, że pracuje, że chroni ludzi wokół siebie. Dlatego też posiadając sklep internetowy zależy nam, aby była dostępna możliwość wysyłki do paczkomatu. Dla niektórych to zadanie nie sprawia większych trudności, jednak jeżeli działamy same na swoich sklepach i przenosimy wszystko do internetu to zależy nam na małych kosztach z tym związanych. Dlatego wychodząc na przeciw wszystkim kobietkom, panów również nie omijam, postanowiłam stworzyć prostą instrukcję w jaki sposób skonfigurować na swoim sklepie usługę wyboru paczkomatu przez klienta. Serdecznie zapraszam do zapoznania się.

Integracja paczkomatów InPost w WooCommerce

Przedstawię instrukcję na sklepy oparte na WordPress – WooCommerce, gdyż sama korzystam z tego oprogramowania. Oczywiście moja instrukcja może nakierować Cię w konfiguracji przy innych oprogramowaniach lub korzystając z innych wtyczek.
Aby zintegrować paczkomaty z naszym sklepie, aby pojawiała się lista paczkomatów lub mapa, na której nasi klienci mogą zaznaczać wybrane paczkomaty będziemy potrzebować odpowiedniej wtyczki. Na stronie InPost pojawia się informacja, aby zainstalować wtyczkę do Paczkomatów, jednak patrząc dalej, zauważamy, że jest to płatna wtyczka. Jak już wspomniałam, zależy nam na zaoszczędzonym pieniążkach, dlatego ja w swoim przykładzie zrezygnowałam z zakupu tej wtyczki.

Na codzień korzystam z brokera kurierskiego Apaczka lub Furgonetka. Działają one bardzo podobnie, nie trzeba podpisywać z nimi żadnej umowy a do wysyłania paczek wystarczy założyć konto na ich stronie internetowej. Jeżeli jednak nie interesuje Cię wysyłka przez brokera kurierskiego, nic nie szkodzi – nie musisz, ale możesz użyć ich bezpłatnej wtyczki do paczkomatów.

Paczkomaty InPost – wtyczka WooCommerce

Na samym początku należy pobrać dwie wtyczki. Jedna to wtyczka Apaczki lub Furgonetki, a druga to Flexible Shipping. Te wtyczki możesz znaleźć bezpośrednio w Google, pobrać je, a następnie wysłać na serwer prosto w swoim panelu WordPress. Wchodząc w kokpit swojego sklepu możesz poszukać wtyczek bezpośrednio w kokpicie.
Kokpit – Wtyczki – Dodaj nową – Szukaj wtyczek

Poszukaj: Apaczka lub Furgonetka i Flexible Shipping. Zainstaluj te wtyczki i je włącz.

Jak włączyć możliwość wybierania paczkomatu w sklepie internetowym?

Po zainstalowaniu tych wtyczek przechodzimy do konfiguracji. Na początku sama uznałam, że jest to bardzo trudne zadanie – jednak w trakcie wyszło, że jest to jednak z łatwiejszych konfiguracji w WordPressie.
Na początku przechodzimy do WooCommerce – Ustawienia – WysyłkaApaczka

W tej zakładce należy wypełnić wszystkie podane dane. Jeżeli chodzi o login i hasło to należy zarejestrować się na stronie brokera kurierskiego i w podane dane w WordPressie wpisać dane do logowania, których użyliśmy.
W następnej rubryce należy podać kod API. W wtyczce Apaczka jest to: WooCommerce. Niestety nie mam informacji odnośnie Furgonetki, jednak wystarczy napisać maila i otrzymasz informację na ten temat.

Następnie przechodzimy do bardzo ważnego elementu. W okienku o nazwie „Usługa” musi pojawić się opcja „InPost Paczkomaty”. Za to pozostałe rubryki zostają wypełniane Waszymi danymi.

Na końcu strony klikamy niebieski przycisk zapisujący i można przejść do kolejnej wtyczki.

Wtyczka Flexible Shipping – integracja paczkomatów

Kolejnym, ostatnim krokiem jest konfiguracja wtyczki Flexible Shipping. Jest to niezbędne, gdyż w ten sposób pojawią się wszystkie informacje na naszym sklepie. Chodzi tu o cenę, rodzaj przewoźnika i oczywiście możliwość wyboru paczkomatu przez klienta.
Przechodzimy jeszcze raz:
WooCommerce – Ustawienia – Wysyłka – Strefa wysyłki (Polska) – Flexible Shipping

Należy włączyć tę opcję wysyłki i zapisać zmiany. Wchodzimy następnie „w środek” tej opcji, klikając „Edytuj”. Tam znajdziemy przycisk, który umożliwi nam stworzyć metodę wysyłki: Paczkomaty lub Kurier InPost, Kurier DPD itp. To już zależy od Ciebie, jakie możliwości oferujesz.

Klikamy na „Dodaj nową”, następnie należy wypełnić odpowiednio rubryki. Przy każdej rubryce jest mały znak zapytania, który podpowiada co należy wpisać w rubrykę.
Co ważne! Przy metodzie wysyłki „Paczkomat” w rubryce „Integracje” należy wybrać „Apaczka”, inaczej nie będzie możliwe wybieranie paczkomatów.

Kolejnym punktem są reguły. Jest to stworzone, aby cena za daną przesyłkę była odpowiednia do wielkości paczki. U mnie w sklepie jest jeden rodzaj przesyłki, więc cena się nie zmienia. Zaznaczyłam tylko Darmową Dostawę przy zakupie za min. 150 zł. Dotyczy to zarówno paczkomatów jak i kuriera.

W tym miejscu właśnie wpisuje się cenę. Na koniec zapisujemy zmiany. Podobnie można dodać inne metody wysyłki, które już nie muszą być zintegrowane z Apaczką. I tak oto została skonfigurowana metoda wysyłki, jaką są Paczkomaty.

Leave a Comment